onsdag 15 november 2017

Kass humor behöver inte ursäkta sig.

Idag i "Fria ord" kan vi läsa om att visa "respekt" mot kyrkan som vänder sig mot "Kass humor" då man anser att de inte visat respekt nog!!!!
Du milde, skulle kyrkan ha mer respekt än andra i samhället, av vilken anledning? Man har inte monopol på något vare sig godhet eller kärlek och att håna eller kritisera kyrkan hör till de saker inom yttrandefriheten man som kyrklig försvarare får acceptera..
Vi har ingen anledning att sätta kyrkan eller tillhörande organisationer på någon hög piedestal som inte kan kritiseras eller drivas med. Kan gnällande inte förstå det så är det deras egna problem inte andras..
Vi lever inte längre under det högkyrkliga tiden då man fick utstå husförhör och mässande präster.. Min mor fick köpa mig en kostym som användes en gång för att man skulle "läsa fram" i kyrkan. Vilket jag gjorde för min mors skull då det ansågs SYNDIGT att inte göra det.. Som tur är så den tiden är förbi och kyrka och liknande får den uppskattning som man själva kan uppbringa inte genom hotande präster och allmän högkyrklighet.

Inga kommentarer:

Portal påkörd.

 Det var tur att jag inte var ute och åkte med min permobil när portalen rasade hade den ramlat över mig då så  skulle det gått mycket illa....