måndag 25 september 2017

Seniorbuss.

Satsningen på gratis seniorbusskort från 65 år har gett bra utdelning. Resandet med kortet har ökat med 130 procent skrivs det..
– Men jag är lite förvånad att inte ännu fler utnyttjar det, säger busschaufför på Nobina..
Kan tyckas, men det skall passa in också, man tar inte bussen bara för att åka buss, inte jag i alla fall..
Har detta kort och har åkt ett par gånger det har fungerat bra.. Känns lite lyxigt och ta bussen gratis en bit inom staden... Är du 65 och inte ansökt om kortet gör det, vet aldrig när du behöver det..
Man kan flänga kors och tvärs inom kommunen har jag för mig och har man tänk åka "Express" buss utanför kommunen så får man lägga in lite kontanter på kortet..

Inga kommentarer:

Portal påkörd.

 Det var tur att jag inte var ute och åkte med min permobil när portalen rasade hade den ramlat över mig då så  skulle det gått mycket illa....