lördag 16 september 2017

H&M.

Vi har ett H&M varuhus i stan med H&M Home, det tar upp två våningar i Orionhuset och lär väl betala saftig hyra..
Nu skrivs det att "Klädkedjan H&M:s försäljning ökade med fyra procent under sommaren. Det var något sämre än förhandstipsen, men aktien stiger ändå på Stockholmsbörsen"..
Försäljningen ökade med fyra procent jämfört med samma period förra året, mätt i lokala valutor. Det var något sämre än vad analytikerna på marknaden hade förväntat sig.. Enligt H&M var sommarrean betydligt större än i fjol och det höll tillbaka försäljningstillväxten.. Inte för att jag begriper något av det handlar då jag behöver, men tyvärr har H&M inte så mycket sortiment av XXL, det de har försvinner fort..
På ett och ett halvt år har H&M-aktien gått ned från 350 kronor till strax över 200. Försäljningsökningen under sommaren är i själva verket en minskning med 3,5 procent om man inte räknar med att H&M öppnat över 400 nya butiker, enligt Danske banks analys.. Det blir mycket kostnader det..
Enligt en aktiestrateg är det butikerna som är det grundläggande problemet för H&M.. Och en av dem finns här i Lidköping.. Frågan för H&M är som för många andra butiker hur man ska hantera den växande efterfrågan på att köpa saker på nätet samtidigt som man sitter på ett växande antal dyra butiker..
Från mitt håll kan ni vara lugna, skulle mitt handlande över nätet vara en måttstock då vore inte näthandeln lukrativ alls, jag skall ha personlig social kontakt med expediten/varan/butiken där jag handlar för det mesta.. Har köpt lite seriealbum via nät-auktioner..

Inga kommentarer:

DLG ska spara.

 Sjukhussyndromet har nått skolan nu De la Gardie och när man skall spara drabbar det inga elever.. Det ska finnas tillräckligt med materia...