måndag 11 september 2017

En nöjes-era är över.

Så har den sista av våra stora nöjesprofiler gått bort, Hasse Alfredsson.. Det började 1985 då giganternas gigant Tage Danielsson avled i sjukdom inte fyllda sextio.. 2007 gick Povel Ramel bort, Brasse Brännström ett tag gift med Lill Lindfors försvann för oss 2014..
Året efter var det Magnus Härenstams tur att begravas och nu då Hasse Alfredsson.. Vilket betyder att en stor era inom svensk nöjesindustri är borta och vi lär aldrig mer se dess like.. Kanske inte dagens generation kan så mycket om dem men för mig var de alldeles otroligt skickliga..
Povel, Tage, Hasse, Brasse, Magnus det ni har gjort för flera generationer saknar motstycke tillsammans med era medarbetare t.ex. Martin Ljung, Gösta Ekman, Lena Nyman med många fler har ni förgyllt vår vardag.. Vi fick en respit när After Shave o Galenskaparna dök upp..
Nu sitter jag och tittar på klipp från svunna tider där monologen "Harrisburg" med Tage Danielsson är ett av det bästa jag upplevt..
Mina vänner, jag älskar er och kommer aldrig att glömma er..

Inga kommentarer:

Morsning och goodbye.

 Verkar som om de obemannade butikerna som poppade uåå som svampar ett tag börjar få lite växtvärk nu.. För nu läser man om att flera får st...