söndag 10 september 2017

Bygge på väntetid!

Där man började avverka skog på andra sidan av Processhuset räknat från MC-konsult och schaktat undan för att b.la. Lidens Blommor och trädgård troligtvis skall ligga där är det stiltje just nu och varit det några veckor..
Om det är planerad stiltje eller oplanerad vet jag inte men man är jäkligt misstänksam mot projekt i denna stad då de ofta stöter på patrull av något slag, överklagande eller stelbent byråkrati t.ex...
Där MC-konsult ligger skall om det går vägen Biltema etablera sig, man skrev "Om inga nya hinder dyker upp kan kommunfullmäktige anta planen i början av nästa år. Biltema väntas börja bygga den nya butiken 2018.." Om jag inte har fel så började det att får fart med Biltema under 2014 och varför det skall ta nästa fyra år innan kommunfullmäktige kan få tummen ur rumpan vet jag inte, men det finns säkert ursäkter för det..
Men just nu på det område man började röja står det still.. Inga maskiner vad jag kunde se och i närheten på andra sidan vill Fazer bygga nya silon.. Får se om vi får flera långbänkar..
Arkivbild.

Inga kommentarer:

Pressat boende.

 Jag läste om eländet hyresgäster fått på grund av oseriös byggfirma när de fått leva länge på en ofärdig arbetsplats med inplastad byggstäl...