torsdag 6 juli 2017

Första Power meet dagen.

Bilarna strömmar in på Hovby flygfält skrev NLT och visst, när jag cyklade ut strax efter elva så var det kö en bit.. Jag fick inte av någon konstig anledning inte CYKLA på den vägen man kallade för blåsljusvägen, korkat..
Utan blev hänvisad till en parallell grusväg som mynnade ut på den stora vägen så småningom, där fick jag cykla ca 500 meter, andra sade att de hittat en skogsväg som gjorde att man kom fortare till fältet.. Vid den tiden var det kö där bilarna rullade sakta så man kunde cykla om dem.. Väl framme hade de "cykelparkering" ute på marken vilket var svårt att ta sig till om man ville cykla.. Men det kostade inget som tur var.. När jag efter några timmer cyklade hem så fanns det överhuvudtaget inte den minsta kö utan det såg ut som vilken normal dag som helst..
Nåväl 150 kronor i inträde vilket inte var så farligt, i morgon tror jag de tar 200 kronor.. Men det var en jäkla bit att gå för en gamling från inträdet till knallarna och väl där var gatan med försäljning oändlig, med vad jag förstod i princip allt som berörde bilkulturen..
Få tag i Hamburgare och dricka var lätt men vart fan var KAFFET? Frågade någon och han sa det finns längre ner på gatan, men jag fann inget, det fanns säkert även om inte en kaffetörstande som jag hittade det.. Borde väl varit ett kafé i början och ett i slutet..
Har aldrig sett en mer massiv gata av knallar, Portobello Road släng dig i väggen.. Faktiskt så orkade jag inte gå hela sträckan, borde gått ett litet tåg efter sträckan!!!

Så när jag skriver detta så är det definitivt ingen trafikstockning i stan, får väl se senare.. Men blir det så här så var det väl för tusan inget att gnälla över..

Inga kommentarer:

Körkort!

 Numera tycks lite mer udda ting fylla medias artiklar.. Är det inte att systembolaget säljer mer alkoholfritt varför de nu gör det så läser...