söndag 18 juni 2017

We're open today for the last day !!

Skriver man från International street market och en sak har man sett i alla fall och det är att de har haft en jäkla flax med vädret.. Åven om det en dag var relativt mulet var det varmt därav tillströmning av folk..
Personligen provade jag på lite här och där inte allt men lite och visst var det annorlunda.. En del tält var mer välbesökta än andra och nu är det väl dags för denna "cirkus" att dra vidare och torget blir väl sitt vanliga öde jag icke torgdagar..
Det går inte att ha sådant här dag ut och dag in men det är en markant skillnad på liv och rörelse på dessa dagar mot ordinarie.. Det enda jag såg på torget från andra var kulturbron vilken kanske inte drog så mycket folk.. Men den stora festen kommer i början av juli, då skulle mattälten varit här men då blir det väl öltält vilket saknades dessa dagar..
Som sagt, tack och adjö för denna gång, kom gärna tillbaka om två-tre år.. Platsen var som skuren för detta evenemang där de låg på rad.. Det var en upplevelse, men en del jag pratade med gick inte dit för att det var för mycket folk.. Det problemet har inte jag vid sådana här tillfällen, bara när jag handlar.. Det är därför jag aldrig varit och aldrig kommer att åka till Ullared..
Nu får vi säga adjö och tack för denna gång och hoppas denna vistelse har lönat sig.. Nu återstår ett arbete med att packa ihop och dra vidare..

Några som måste haft lite jobb var säkert dem som säljer Engelsk fudge.. Det är inte lite att packa ihop, gjorde de den proceduren varje kväll?

Inga kommentarer:

Sibylla får ny ägare.

 Från den 1 maj tar en 24-åring, som är bosatt i Skara, över Sibylla-restaurangen vid resecentrum i Lidköping.. Har varit där några gånger o...