fredag 2 juni 2017

Vajande palmer och sandstrand.

Man kan tro för tillfället att det anläggs en sandlåda för barnen att leka i vid solbryggan på den östra sidan av Lidan.. Men så är inte fallet vad jag förstår.. Utan en liten plätt för att göra solbryggorna mer attraktiva..
Personligen tycker jag att denna plats är på fel sida av Lidan, på den västra rör sig mer folk och jag tror att den solbryggan blir mer frekventerad.. Men det är kommun som betalar och anlägger..
Detta skall bli en tillfällig plats man kallar för "torgyta" eller av någon anledning "sandstrand".. Troligen skall man där sätta upp palmerna och kanske lite blommor.. Kanske man skulle gjort ytan lite större, men det tog väl bort lite för mycket parkering..
Det stod väl något om att man fått en intresserad att sälja glass och fika från en vagn där, men då fodras det bättre väder än denna dag.. När jag gick ut idag var det tolv grader, inget väder att äta glass i, möjligtvis en varm kopp kaffe..
Något som skall föreställa en sandstrand har anlagts och nu väntar man väl på palmerna, blommor och kanske några bänkar.. Måste nog ändå gnälla och påstå att en lite större "sandlåda" skulle inte skada..

Undrar om det är samma palmer som prydde kanten för ett antal år sedan innan solbryggorna var påtänkta..
Arkivbild.

Inga kommentarer:

Pressat boende.

 Jag läste om eländet hyresgäster fått på grund av oseriös byggfirma när de fått leva länge på en ofärdig arbetsplats med inplastad byggstäl...