lördag 3 juni 2017

STC köp.

Det ryktas om att företaget som driver gymmen STC har köpt gymmet Life Club i Götene och inte bara ryktas det är bekräftat, den 1-september sker det.. STC har två gym i Lidköping ett på Kinnegatan och ett i Råda i närheten av Netto där..
Själv gick jag på Sirius när det fanns innan konkursen, nu har den aktiviteten avstannat det blir till att cykla istället, det är i princip gratis och så slipper man många träningsnördar hehe.
STC ägs och drivs utav Svenska Nergy AB och vad jag förstår ett seriöst företag tills annat är bevisat..
Här på Kinnegatan etablerade sig STC och senare i Råda.. Det var en hel del renovering i denna byggnad som jag i desperation försöker komma ihåg vad som fanns där innan, men tji.. Det kommer väl..
Arkivbild.

Nu har Korpen Lidköping också gått i konkurs men drivs för närvarande av konkursförvaltaren.. Så Sirius, ett gym inne på Rörstrandsområdet och nu då Korpen har konkat. En tuff bransch att verka i, får se om hela f.d. Jyskhuset blir tomt utom en liten del som KK allround hyr(1-juli) sedan man flyttat från Wennerbergsskolan vilken som alla utom politikerna vet är inte i bästa skick... De får 170 000 kronor i integrationsbidrag för besväret och kanske är tacksamma att slippa källarlokalerna i den skolan.

Inga kommentarer:

Portal påkörd.

 Det var tur att jag inte var ute och åkte med min permobil när portalen rasade hade den ramlat över mig då så  skulle det gått mycket illa....