torsdag 15 juni 2017

Roamingavgiften.

Ska ni åka utomlands och använder er mycket av mobilen där? Då kanske detta är viktigt.. Nu slopas roamingavgifterna
Från och med idag går det att surfa med mobilen inom EU utan extra kostnader.. Men betänk att flera av länderna som är populära inte är med i EU så där sker ingen förändring.. Läs eller ring till din operatör och kolla för att vara säker.. Själv använder jag mig mycket sällan av mobilen och spärrade den trafiken för att vara säker så inget program låg och smygdrog tid..
Den nya förordningen fastställer att "övervägande" delen av surfmängden ska förbrukas på hemmaplan. Hur stor del av surfpotten som får användas när man är utomlands är reglerat av en fastställd modell. Det skiljer sig emellertid mellan de olika abonnemangen och operatörerna..
– Det är viktigt att man som kund tar kontakt med sin operatör och kontrollerar villkoren för ens eget abonnemang, annars kan det kosta skjortan..

Inga kommentarer:

Körkort!

Jag gick till en butik vid torget i Lidköping som hjälpte mig med foto och att sätta in det på ansökan om förnyelse jag fått.. Kommer inte i...