måndag 12 juni 2017

På vinst och förlust.

Det är inte bara i Lidköping som det går dåligt för de kända kafékedjorna utan även på andra ställen..
Företaget Sub Thn AB, som driver Subway-restaurangen på Kungsgatan i Trollhättan, har försatts i konkurs.. Om det har att göra med konkurrensen från Överby vet jag inte.. På tal om konkurrens så är den stenhård i Lidköping vad gäller fika/mat ställen inte minst runt centrum.. Nu senast öppnade Espresso house där innan Waynes låg och misslyckades..
Waynes i Lidköping blev aldrig något gångbart vi får hoppas att Espresso bar klarar det bättre.
Som sagt så blev inte Waynes så långvariga i stan vilket man nästan förstod då det ofta var tunt med folk därinne..
Nu finns där Espresso house får se om det faller kaffesugna Lidköpingsbor i smaken.. Gott kaffe har de har provat flera gånger..
Arkivbilder..
Vad gäller mat så på senare tid har Burger King och Pinchos öppnat dit man gå och äta och som alltid provar jag alla ställen. Inget har ännu gjort mig besviken.. Nu förväntar jag mig några goda glas öl under några evenmangdagar som börjar nu på torsdag och fortsätter sedan ett tag in på sommaren.

Inga kommentarer:

Mat för bantning!

 Skulle definitivt behöva gå ner runt 20 kg men att ta sig i kragen och göra det är nästan omöjligt.. Men råd finns det i massor därute: &qu...