torsdag 1 juni 2017

Oljeutsläpp i rondell.

Cyklade ut mot Änghagens handelsplats då jag fick se aktivitet på rondellen på Wennerbergsvägen intill Cirkel K bensinstation.. Folk från gatukontoret var i full färd med att sätta upp varningsskyltar för halka och "sanda" vägbanan..
Frågade om det var något oljespill.. Och de sade att ja ett rejält också.. Bilen eller vad det var som orsakade det hela såg jag inte till den var borta och om det var ett oljeläckage kunde det inte vara mycket olja kvar i den motorn.. Kan ha varit ett fat som vält i rondellen också..
I princip hela rondellen var påverkad och även en del av Rörstrandsleden, så och Änghagsgatan..
Såg att länsman stannade till men det vara kanske en halvminut sedan drog de igen, man ville väl inte ha något pappersarbete förmodligen.....
Här sandar man rondellen och en bit ut på närliggande gator för att sedan sopa upp.. Något har hänt som förorsakade ett ordentligt utsläpp av olja.. Men det är väl inte värre än det är hanterbart ganska fort..

Inga kommentarer:

Körkort!

Jag gick till en butik vid torget i Lidköping som hjälpte mig med foto och att sätta in det på ansökan om förnyelse jag fått.. Kommer inte i...