tisdag 6 juni 2017

Nationaldags-förehavande.

Vad gjorde man nationaldagen då? Eftersom dagen var varm så blev det cykeltur.. Började med en liten lokaliseringsrunda där jag så småningom hamnade vid småbåtshamnen där det börjat att öka med båtar som vill sjösättas.. Nu var det lite kö till den nya kranen som tar tio ton.
Muddringen av inloppet är avklarat så nu kan även de lite mer djupgående båtarna röra på sig. En kort men hektisk period väntar..

Lite längre fram drog jag en sväng för att kolla solbryggorna och glass/fika kiosken var öppen.. Lite snopen blev jag när man ställt palmerna vid sidan av "sandlådan", trodde de skulle stå i.. Blev inte vän med det arrangemanget.. Men det kanske inte är helt färdigt ännu, det kommer lite mer.. Lite folk fans det i alla fall.. Det blev en mjukglass..

Klockan blev lite efter tre och det var dags att besöka Stadsparken och med ett strålande väder så kom folket, det var en hel del.. Lidköpings stadsmusikkår invigde.. Man spelade "Under blågul fana", kanske nationalsången hade varit på plats.. Men jag var inte där hela tiden så den kanske kom lite senare.. Lite småprat med av mig kända människor, men efter en timma drog jag mig obemärkt hemåt.. Där blir det snart middag och en stund på balkongen

Inga kommentarer:

Körkort!

 Numera tycks lite mer udda ting fylla medias artiklar.. Är det inte att systembolaget säljer mer alkoholfritt varför de nu gör det så läser...