tisdag 6 juni 2017

Nationaldagen.

Så var det nationaldagen och tyvärr i detta land så får den inte den respekt den förtjänar bland oss medborgare.. Visserligen visar statistiken att firandet har ökat men ändå...
Ökningen har varit starkast bland de som sympatiserar med Sverigedemokraterna och bland de som regelbundet ber till Gud.. Ändå kan man inte säga att firandet av Sveriges nationaldag är mer politiserat eller polariserat i dag än det var för fem år sedan säger en professor i statsvetenskap vid Göteborgs universitet..
Ber vare sig till en gud eller röstar på SD men firar gärna nationaldagen och är alltid framme i stadsparken.. Dessutom sätter jag en svensk flagga på min balkong..
Vilket av vissa korkat nog fått dem att undra om jag är Sverigedemokrat!!! So what?? För jag har en svensk flagga och om jag hade varit Sverigedemokrat så är det väl för tusan min demokratiska rättighet..
Så jag kommer både att gå fram idag till firandet och sätta upp flaggan på min balkong, det är mitt tack till vårt land.. Det är inte fult att tycka om vår flagga som vissa nissar försöker pränta in..
Arkivbild.

Inga kommentarer:

Morsning och goodbye.

 Verkar som om de obemannade butikerna som poppade uåå som svampar ett tag börjar få lite växtvärk nu.. För nu läser man om att flera får st...