fredag 23 juni 2017

Midsommarafton.

Då kom den även 2017 och den verkar bli traditionsenlig vad gäller väder också, undrar vilken av vädergudarna det är som ogillar vårt midsommarfirande?
Men jag tog mig fram på stan och lite folk hade letat sig ut men midsommarafton är inget speciellt levande centrum denna afton, många affärer var stängda. Troligtvis ville man ge de anställda lite ledigt..
Tar mig nog inte till Örthagsparken denna midsommar och blir det regn så sker det garanterat inte, då får det bli under skyddet på min balkong med diverse godsaker både i fast form och flytande.. Mina barn har flytt norrut så det blir att sitta och sjunga för sig själv..
Någon granne brukar lite salongsberusad tulta in så man får hoppas det blir så nu också.. Annars får det bli en vanlig kväll bara med lite mer godissaker som sagt..
Så hur ni än väljer att fira så ha det mysigt på denna "Svenska nationaldag".....

Inga kommentarer:

DLG ska spara.

 Sjukhussyndromet har nått skolan nu De la Gardie och när man skall spara drabbar det inga elever.. Det ska finnas tillräckligt med materia...