torsdag 15 juni 2017

Mat i stora lass.

Nu är "matveckan" igång intill torget på parkeringsplatserna på norra sidan, där det nu är smockat med mat-stånd från olika länder.. Tyckte en av dem sade att man detta år skulle besöka ca 28 ställen i Sverige..
Hur som helst så skall jag ägna minst denna dag åt att fixa mig lite annorlunda mat då slipper jag laga till den hemma.. Får väl pröjsa en del men det kan det vara värt..
Nu har man tagit en del parkering i anspråk både vid solbryggan med palmerna på östra sidan och så här parkeringen vid norra sidan av torget.. Gör väl inte parkeringssituationen lättare men någonstans måste ju plats fram..
På båda sidor av parkeringen är det knôkafullt med matställen och redan på morgons började det lukta ljuvligt.. Ett blomsterstånd från Holland fanns bland all mat..

I och med detta så är "International street market" eller vad det heter igång för denna helg.. Med diverse evenemang även på torgbron och om det var något inne på Rörstrandsområdet där jag såg att det var avspärrat även där på parkeringsplatser.. Mig gör det inget jag tar cykeln, men för mer långväga kan det bli bökigt..

Inga kommentarer:

Mat för bantning!

 Skulle definitivt behöva gå ner runt 20 kg men att ta sig i kragen och göra det är nästan omöjligt.. Men råd finns det i massor därute: &qu...