onsdag 7 juni 2017

Lidåker på väg upp.

Sakta men säkert stävar höghusen på Lidåker uppåt.. Nästa år efter sommaren har jag för mig skall de tre husen vara färdiga för inflyttning.. Dock inte från min sida, jag försöker komma närmare centrum fast jag bor relativt nära nu..
Gamla skattehuset hade varit perfekt om det hade blivit trygghetsboenden där, nu får man se.. Står i bostadskön men det är mycket som skall falla på plats, hyreskostnaden är en sak.. Även om det inte kommer att bli något här så kanske det kommer andra möjligheter.. Hamnstaden är väl inget alternativ, det blir väl hyror som tar större delen av ekonomin.. Samt att de husen ligger lång i framtiden, först skall vårt dyra reningsverk byggas och det är inte påbörjat ännu..
På Lidåker har man kommit till tredje våning på ett av de tre husen och de andra följer efter.. Åtta våningar var det väl.. Alliansen ville ha fler hus av denna typ men tills nästa val är det de rödgröna som bestämmer..

Inga kommentarer:

Body shop

 med butik i Lidköping läggs ner.. Skönhetskedjan lägger ned verksamheten i Sverige.. En gång i tiden var man populärast i Sverige det var å...