måndag 26 juni 2017

Blommor i gatan!

Allt behöver det väl inte vara någon större mening med men även de små tingen kan man väl få reagera på..
Har gjort mig av med min bil så den trafiken bryr jag mig inte så mycket om och vad gäller miljön så är Sverige ett lilleputtland vad gäller utsläpp av koldioxid.. Vi bidrager med 1,6 PROMILLE av världsutsläppet så man förstår inte det eviga tjatet från muppar här i landet, som om vi vore världsledande på detta..
Så inte ens Power big meet lär göra ett piss i havet så då får jag väl inrikta mig på det som är lika litet.. Det är dessa lådor man ställt ut här och var på gator i stan(där det är villabebyggelse).. Man har placerat ut lådor med blommor i och har för mig att ursäkten är att barn leker där!!! Är det inte bättre med en skylt då?
Troligen har man i sin nåder tillåtit två lådor här där det troligtvis på många platser då skulle behövas likaledes, är man mån om farten får man sätta upp 30 km/t som vid skolor.. För dessa lådor skall väl agera farthinder..
Kan inte se speciellt många lekande barn intill vägen här på Stakegatan men blomsterlådor skall det upp.. Någon på kommun har väl godkänt och känner sig som en riktig god människa.. Men jag har cykeln och den är detta inget hinder för..

Inga kommentarer:

Pressat boende.

 Jag läste om eländet hyresgäster fått på grund av oseriös byggfirma när de fått leva länge på en ofärdig arbetsplats med inplastad byggstäl...