måndag 8 maj 2017

Lidingö loppet.

Då har man varit med barnen på Lidingö där de sprungit Lidingö Ultra loppet på fem mil, blev trött bara att kolla på..
Hyrde en bil och det ångrar jag inte inte så farligt dyrt dessutom rabatt när man bor hos AB Bostäder, perfekt.. Och klarade rean med att tanka en gång så det blev heller inte så dyrt fast bensinpriserna är skattetyngda..
På plats är det alltid lika roligt och kolla på människor och hur olika trötta de är vid målgång.. De flesta ropades upp vid mål och jag hörde flera var från Lidköping men inga mer kända än mina pojkar då..
Men som sagt trevligt men 40 kronor för en kopp kaffe och en kanelbulle på området var svindyrt tycker en som fikar på COOP för 25 kronor :)
Vi bodde på Bosön idrottsanläggning bara ett kort stycke från starten och den var full av hurtbullar och så jag då.... Frukost ingick så klockan sju intogs en rejäl frukost med många tillbehör, ägg bacon, filmjölk gröt m.m. för dem som orkade och så det viktiga kaffet..
Nu är det gjort bilen återlämnad och jag fick en släng av typ något ryggskott under vistelsen till allt elände vilket begränsade rörelsefriheten.. Men så är det, kroppen gör man inte som man vill med..
Vinnaren sprang fem mil på 3:25:18 pojkarna behövde ca en timma till de kom runt plats 28 och lite högre vilket gjorde far stolt.. Att springa på Lidingö betyder betydligt mer kuperad terräng än ett maraton lopp och så var detta fem mil dessutom... Vinnaren går i mål.

Inga kommentarer:

Körkort!

Jag gick till en butik vid torget i Lidköping som hjälpte mig med foto och att sätta in det på ansökan om förnyelse jag fått.. Kommer inte i...