lördag 13 maj 2017

Evenemangens tidevarv.

Det verkar som om evenemangen avlöser varandra i tät följd denna sommar, måtte det bara bli en sommar.. Det skall bli ett evenemang med såväl gatumarknad, kulturaktiviteter på torgbron och stor triathlontävling. Evenemanget inleds med årets första motortorsdag på Nya Stadens torg.. Detta evenemang kommer den 15 och 18 juni, Sommar i sta’n International street market är en kulinarisk folkfest med ett spännande utbud där alla råvaror är färska och lokalproducerade i respektive land.. Vi hade det en gång innan vet jag fast med annat namn och det var en upplevelse..
En dag ägnas åt en internationell triathlontävling i Lidköping med simning, cykel och löpning. Här är F7 värd då det är en militär tävling..
Värdar för "Sommar i stan" är Destination Läckö-Kinnekulle, Kultur i Lidköping, F7 Såtenäs och Lidköpings handelsråd.. Sedan smäller det till ordentligt med minst 40 000 besökare tror man, vars evenemang man aldrig sett maken till i stan och tveksamt om man får det igen.. Jag lär gå i ett litet öl-rus i flera dagar såvida man inte tar för jäkliga priser på en öl..

Men det är flera evenemang på gång i stan, har nog skrivit om en del av dem men om jag skall sitta och påminna mig rakt ut så kommer jag inte ihåg dem.. Idag har ICA handlarna 100-års jubileum i stadsparken vet jag...
Och där var man och köpte lite korv och bröd vars behållning gick till Hospice Gabriel... Men det var ICA som firade och flera av dess leverantörer hade ställt upp såsom Dafgård och Fazer..

ICA hjärntrusten var på Dina scenen i stadsparken och fick redogöra lite historia från det att ICA startade i Sverige och i Lidköping vilket inte var på samma tidpunkt.. Först var det i Västerås.. Så vi har väl tre Ica butiker i stan tror jag och dessa representanter var uppe på scenen.. Om jag kommer ihåg rätt, från vänster två från Hjertberg, två från Ica klockan och en från Margretelund.. Deras namn? Det vet ni säkert bättre!!

Inga kommentarer:

Body shop

 med butik i Lidköping läggs ner.. Skönhetskedjan lägger ned verksamheten i Sverige.. En gång i tiden var man populärast i Sverige det var å...