tisdag 2 maj 2017

Det lilla tåget.

Undrar om det lilla tåget som drar turister från Kronocampingen och runt i stan skall rulla detta år!! Gjorde väl alltid lite nytta..
Runt 2011 åkte ca 3500 personer med tåget som då drevs av en samverkansgrupp av kommunen, Företagarna, Köpmannaföreningen, Krögarna har jag för mig. Hostar man upp pengar i år tro? Kanske "Tillväxt Lidköping kan bidra?
Bilden togs 2011, då tåget var i farten.. Kommer inte ihåg om det var igång 2016.. Men vi får väl se om det dyker upp.. Inte för att jag bryr mig så mycket, men alltid ett trevligt inslag.. Kanske något för vissa Power Big Meet deltagare..
Arkivbild.

Inga kommentarer:

Pressat boende.

 Jag läste om eländet hyresgäster fått på grund av oseriös byggfirma när de fått leva länge på en ofärdig arbetsplats med inplastad byggstäl...