onsdag 19 april 2017

Ygeman lovar inget.

När inrikesminister Anders Ygeman (S) besökte Lidköping(Campus) kunde han inte lova fler platser på distansutbildningen för poliser..
— Det är upp till polismyndigheten att besluta om det, förklarade han enligt NLT..
Det är väl helt i ordning och i linje med vad staten har åstadkommit i denna stad, bort med så mycket statligt som möjligt och tillför absolut inget nytt.. Ett renoverat polishus måste väl vara en nagel i ögat för staten..
Vi får vara tacksamma att polisstationen har utvecklats sedan forna tider.. I övervåningen bodde den legendariske och starke polis Fredrik "Fedik" Kindgren skrivs det.. Här fanns också en arrest.. I bottenvåningen fanns det brandsläckningsattiraljer som handhades av borgarbrandmannen "Moje" står det också till denna bild.. Så lite har vi allt fått!!!!
Arkivbild.
På 1930-talet som jag tror bilden härrör från hade vi en polisstation knappt värd namnet, men där fanns en arrest, det klagades på loppor i arresten, men det var inte ovanlig i samhället då..
I hörnet av Hagagatan Skaragatan fanns detta hus om jag läst rätt.. Marknadsdagar då fylldes arresten på, ofta av överförfriskade bönder och ertappade skojare.. Kanske efter hästmarknaden på Limtorget..

Inga kommentarer:

Portal påkörd.

 Det var tur att jag inte var ute och åkte med min permobil när portalen rasade hade den ramlat över mig då så  skulle det gått mycket illa....