måndag 10 april 2017

Lösgodis,

Kan inte hjälpas ibland faller man för godissuget och det gjorde jag.. Skulle ta någon påse att plocka i men hittade bara dessa stora pappmuggarna och fan tänkte jag det kostar väl multum bara vikten på den, jag skiter i det..
Men sedan föll blicken längre ner och där låg det prydligt papperspåsar och då var det lugnt.. Funderade på att gå och hämta en plastpåse..
Dessa pappersmuggar låg på absolut bästa synliga plats för folk att se och jag vet inte om det är bra förtjänst på dessa muggar, de inbringar ju samma kilopris som godiset..
Så om detta är et knep för att få oss att helt övergå till dessa muggar vet jag inte, vet heller inte om det är mer gynsamt med papperspåsar, men det känns som om dessa muggar väger betydligt mer..
Inte för att jag är en storförbrukare av lösgodis, men man funderar på andra saker som används som transportmedel och som man väger in i varans pris, hur det hanteras..

Inga kommentarer: