söndag 23 april 2017

Köttbullar.

Svenska köttbullar är en världshit. Åtminstone där det finns Ikea-restauranger. Möbelföretagets restauranger är nu så framgångsrika att de skulle kunna bli en egen kedja skriver media.. Och flera av köttbullarna kommer från Dafgårds vilka enligt ett rykte skall ha tecknat avtal med Mc Donalds kedjan också, antar det är för Sverige eller möjligtvis Skandinavien.. Ryktet säger att man levererar till Max också, men det vet jag inte.. I så fall är det väl olika recept..

Dafgård tog väl över efter Findus som IKEA ratade för ett antal år sedan..
Köttbullar från Dafgård har ett erkänt gott rykte om att smaka bra och man levererar fortfarande tror jag till IKEA i alla fall i delar av Sverige.. Men det är väl hela tiden en strid mellan leverantörer och fråga om pris.. Ett tag var det väsen om hästkött tror det gällde köttbullar också, inte för att det var fel på dem utan de var inte rätt märkta..

Och just IKEA, är man där går man och fikar/äter.. En av tre Ikea-kunder besöker varuhusen för matens skull. Och för dem som är där för att köpa möbler betyder en full mage, en välfylld Ikea-kasse säger man.. Tyvärr blir man inte rika på mig då jag sällan är där.. Men klart i jämförelse med Ullared så blir det lite mer besök, på Ullared är jag aldrig..
Även i USA lockar köttbullar säger IKEA chefen där, köttbullarna är den bästa möbelförsäljaren..
Vi lär aldrig få något IKEA här i stan för det finns för många inte så långt ifrån, närmaste är väl Uddevalla, men som sagt jag behöver dem inte.. Har köpt mina möbler lokalt som t.ex. MIO..

Inga kommentarer:

Pressat boende.

 Jag läste om eländet hyresgäster fått på grund av oseriös byggfirma när de fått leva länge på en ofärdig arbetsplats med inplastad byggstäl...