fredag 21 april 2017

Gamla minnen.

Läste idag i Sklt om nattklubben Malibu i Köpstaden Skara, på den tiden då parkeringen utanför nästan var smockad.. Och nog fixade man en chaufför som kunde skjutsa en dit för att ragga brudar och ha roligt..
Sten och Stanley var där konstant och Claes "Clabbe" af Geijerstam som var discjockey då var också ofta där.. På den tiden var det ofta dansbandsorkestrar som gällde.. Folkets Park i Lidköping var också en gång i tiden väldigt populär dit kom man från många håll.. Men det var väl innan Malibu har jag för mig och som Malibu var också herr Karlsson inblandad i Beneboa(Club Alexander) ute vid skroten Gotthard Nilsson, längst ut på Sockerbruksgatan..
Att det blev godkänt ur brandskyddssäkerhet har jag tänkt på många gånger men öppet var det, men har för mig att de inte fick servera alkohol där utan man drack lättöl eller sprang ut till "baren" i bilen..
Ja tiden går och tur man har minnen som poppar upp, därför är det bra att träffa jämnåriga t.ex. skolkompisar som fyller de luckor som har förtvinat bort.. Tyvärr har jag inga bilder från den tiden, har några från Rogers pub på Skaragatan men det är inte Beneboa..

Inga kommentarer:

Resa gratis?

 I sommar kommer svenska 18-åringar få tågluffa gratis i Europa.. Kanske några från Lidköping tar chansen❓ EU kan betala en månad lång semes...