lördag 8 april 2017

Familjelördag på bibblan.

På rätt så långt håll såg jag något rött i höjd med bibblan och snart förstod jag det var brandbilar.. Va fan tänkte jag är det nu då! Men sedan såg jag inget blinkande ljus eller polisnärvaro så då förstod man att det åter var dags för en uppvisning av nytvättade och glänsande brandbilar..
Men det var först när jag kom hem och fick läsa om familjelördagarna på Stadsbiblioteket som jag kopplade ihop de båda.. För det måste det väl varit? Det var även andra aktiviteter inne på bibblan.. Vänermuseet, med en koffert fylld av olika saker, Musikskolan medverkar och det blir sagoverkstad och vikverkstad, vad nu det är.. Men så stod det i media.. Alltid lika populärt att visa upp röda fina brandbilar speciellt för de små. Ordnas det någor med kommunala aktörer är ofta räddningstjänsten och dess bilarsenal inblandade..

Inga kommentarer:

Must dryck.

 Nu är det snart långfredag och påsk vi har ett tag kunnat köpa påskmust som är detsamma som alla andra "must" sorter förmodar jag...