lördag 29 april 2017

Det kontantlösa samhället.

Brukar alltid se till att jag har lite kontanter på mig, gör ofta lite mindre köp och speciellt på torget t.ex. en lördag. Denna lördag hade jag inga kontanter och skulle i vanlig ordning gå fram till toget för att ta ut, men det sket sig..
I ett led för det kontantlösa samhället och försämrad kundservice hade man tagit bort bankomaten där Nordea låg förut, skit tänkte jag då får det bli Sparbanken där man minskat ner från två till en..
Men va f.. den var AVSTÄNGD, alltså inte en fungerande bankomat runt torget, då fick man gå över "älva" till Länsförsäkringar om nu den finns kvar, så blev det inte..
Skulle handla på Hemköp så den butiken fick agera bank helt i ordning för de riktiga bankerna då slipper de kostnader för hantering så kan de ta betalt från butiker samtidigt.. Så försämrad service till oss kunder från bankerna speciellt om du vill hantera kontanter, då är man i princip hänsynslösa..
Det är bara där bankerna kan räkna in mycket pengar med lite möda som man är intresserade, typ avgifter på olika tjänster..
Min respekt för banker har nått närmare botten och hade man inte behövt en bank för vissa transaktioner så hade jag inte bemödat mig.. Men å andra sidan är det kunder som mig som bankerna inte vill ha..
Detta möter man just nu om man vill ta ut pengar från bankomaten där Nordea låg innan flytten till Orionhuset..

En bit längre bort vid Sparbanken möttes du av detta, en gemensam aktion kanske för att lära oss, ta ut pengar om du så nödvändigtvis måste, men gör det i en butik.. Förra året fanns här två stycken automater..

Bankomat AB bildades i september 2010 och ägs av Danske Bank, Handelsbanken, Nordea, SEB och Swedbank med Sparbankerna.

Inga kommentarer:

Mat för bantning!

 Skulle definitivt behöva gå ner runt 20 kg men att ta sig i kragen och göra det är nästan omöjligt.. Men råd finns det i massor därute: &qu...