söndag 26 mars 2017

Vårtrötta?

Varje vår hör vi väl talas om att vi är vårtrötta och expertisen säger att kroppen inte hinner med när ljuset är här. Kroppen har inte anpassat sig till våren. Vi är ett folk som sitter mycket inne och får knappt något ljus, det blir större skillnad för oss när solen är här. Ju mer ljus vi får desto bättre kommer vi att må..
Trött blir man också med tiden, tycker mig känna att orken inte är densamma som för 30 år sedan och det är väl naturligt.. Man påstår att det finns knep för att må bättre, då måste man mena mot vårtrötthet
Att utsätta sig för ljus logiskt, gärna på morgonen, gå upp tidigt och ut i solen.. Men då blir man trött fram på dagen!! och måste gå o lägga sig.. Det är också en uppmaning, trött? Gå och lägg dig en stund på dagen..
Motionera där kommer det, mycket bra för kroppen skriver man.. Ja själv cyklar jag mycket..
Sedan skall man inte stressa och göra "roliga" saker!! Ja men det går inte att göra jämt, diska, tvätta, städa måste också göras.. Snart måste man sätta sig med deklarationen också..
Sedan det eviga tjatet om mat, ät rotsaker, fisk, grönsaker och frukt och som miljömuppar man är så utelämnar man kött.. Men jag skall tala om att jag äter kött många dagar i veckan och tänker fortsätta med det, där fisk är inräknad.. Grönsaker blir det till varje rätt, frukt förekommer och rotsaker, om morötter är rotfrukt så annars blir det inte mycket..
Vårtrötthet innebär i de flesta fall skriver en expert att man blir trött, håglös och lite deppig. Men känner man att man tappar livsgnistan, inte orkar gå till jobbet och inte orkar med ett socialt liv råder experten att söka läkare..
Så jävligt har jag aldrig haft det och hoppas slippa, nu har jag pension så jobbet kan jag skippa.. Vissa som lider av pollenallergi kan också bli trötta av det..

Inga kommentarer:

Portal påkörd.

 Det var tur att jag inte var ute och åkte med min permobil när portalen rasade hade den ramlat över mig då så  skulle det gått mycket illa....