söndag 19 mars 2017

Renoveringar.

När man åker omkring i stan ser man att flera hus snyggas upp både in och urvändigt.. Och här liksom vid nybyggnation så verkar det vara AB Bostäder som är i främsta ledet..
Hos dem pågår det alltid någon renovering, där väntar vi här i vårt hus på en ganska omfattande sådan, runt maj 2018 har det meddelats.. Med renovering och stambyte av badrum och kök.. Man har talat om hiss också, men som boende på första våning så är jag inte intresserad som kansk de högre upp..
Hur som helst så verkar det även som en del hyresvärdar kostar på en uppgradering även utvändigt.. På flera ställen har jag sett att man ganska omfattande har byggt ut/till balkonger, oftast inglasade sådana och det görs väl inte med bibehållen hyra kan tänkas..
Det är väl nästan färdigt här i huset efter Wennerbergsvägen och korsningen Majorsallén där man tagit i ordentligt med att bygga balkonger.. Om man renoverat invändigt vet jag inte.. Man har gjort något snyggt av ett innan tråkigt hus och så har man väl justerat hyrorna också tror jag..

Inga kommentarer:

Pressat boende.

 Jag läste om eländet hyresgäster fått på grund av oseriös byggfirma när de fått leva länge på en ofärdig arbetsplats med inplastad byggstäl...