lördag 25 mars 2017

Ett glas vatten!

Har varit i länder där vatten är nästan lika mycket värt som guld, där varje droppe är dyrbar och så Sverige där vi kan slösa ibland hejdlöst.. Även om det ibland blir bevattningsförbud..
Vårt svenska kranvatten tillhör det bästa i världen. Trots det dricker vi allt mer flaskvatten. Flaskvatten ger upphov till 300 gånger större koldioxidutsläpp än samma mängd kranvatten. Dessutom är flaskvatten betydligt dyrare, det kostar minst 250 gånger mer..
Bryr mig inte så mycket om tjafset gällande koldioxidutsläpp, vi i Sverige släpper ut ca 1,6 PROMILLE av världens utsläpp men miljömuppar vill att få oss att betala som om vi släppte ut 50%.. Se bara på senaste politiska förslaget om ökad skattebörda för bilister som inte har råd med senaste miljömuppe-bilen.. Kan göra tusenlappen i månaden eller mer bara för att mupparna bland politiker skall förverkliga sin våta dröm..
Men dricka köpevatten istället för kranvatten kan väl tyckas vara onödigt, bara för att få lite smak och kolsyra.. Personligen dricker jag kranvatten, kanske någon gång det slinker med en köpeflaska vatten..

Kvällen är den jäkligaste tiden för mig när jag går och kylskåpsäter, du är hungrig helt enkelt, eller rättare sagt har ett sug.. Är kroppen uttorkad kan den få för sig att det är mat den behöver när det egentligen är vatten. Dessutom kan det dämpa hungerkänslor att dricka vatten om du känner dig hungrig mellan måltider. Vattnet tar plats i magen och du kan hålla ut till nästa måltid..
Så kan det vara som bäst, men min jäkla hjärna låter sig inte luras, det är suget efter något sött den är ute efter och nästan alltid vinner den där klumpen under hårfästet.. Ett glas vatten och någon frukt typ kiwi kan för tillfället stilla söt-kravet.. Men en människa med väldigt liten disciplin och självkontroll hamnar i träsket nästa varje kväll.. Bara vetskapen att det finns saker hemma räcker.. Man kan låta bli att köpa hem, men!! Vet inte om jag överlever det......

Inga kommentarer:

Pressat boende.

 Jag läste om eländet hyresgäster fått på grund av oseriös byggfirma när de fått leva länge på en ofärdig arbetsplats med inplastad byggstäl...