måndag 13 mars 2017

Den kära maten.

Bjertorp Slott utanför Vara fanns återigen representerade när de främsta restaurangerna korades under White Guidegalan i Göteborg i veckan..
Är väl trevligt för dem, för mig har det inte den minsta betydelse, provar alltid något ställe när man är ute ocg antingen gillar man maten eller inte.. Skulle utfallet bli negativt åker man troligen inte dit igen.. Inte ens om stället stoltserar i White Guide för inte ens det garanterar att man gillar maten..
Personligen föredrar jag husmanskost med rågad tallrik istället för något litet men snyggt upplagt på tallriken.. Kvantitet behöver inte gå ut över kvalité och jag betalar hellre t.ex. 150 kronor för en tallrik där magen blir mätt än för att ögat skall bli det..
Men jag har uppnått den åldern där jag kan ta mig lite billigare mat på något seniorcenter och den maten har aldrig smakat illa..
Idag måndag erbjuder:
Seniorcenter. Panerad fisk med citronsås samt dillslungad potatis..
Mötesplats Hjärtat på Skaragatan. Grynkorv med senapssås och potatismos..
Ågårdens Vårdcentrum. Ugnsfärs serveras med potatis, gräddsås, blomkål..
Mötesplats Ljungen.. Gräddstuvad pyttipanna, falukorv, stekt ägg, rödbetor..
Mötesplats Bräddegården. Gul ärtsoppa, bröd och pålägg.. Efterrätt: Pannkaka, sylt
OSV.....

Duger gott åt mig, men det blir för det mesta mat fixad i hemmet.. Ibland kan det bli typ Burger King eller Mc Donalds, Ibland kan det bli restaurang som Troja eller kanske rent av Sibylla.. Så maten varierer och magen håller sitt omfång..
Nu drog jag in på färsk kyckling då man blev lite skrämd av larmet av risken att få Campylobactinfektion.. Har djupfryst sådan som jag kommer att ta mig an, bara att steka dem ordentligt, rena kolbiten :)
Något Bratwurst stånd lär väl inte finnas under denna tid så det får väl anstå till någon annan gång. Som här under den härliga matmässa som var på Rörstrandsområdet.. Vilket jag saknar djupt, men man verkar mer intresserad av porslinsmässa..
Arkivbild.

Inga kommentarer:

Mat för bantning!

 Skulle definitivt behöva gå ner runt 20 kg men att ta sig i kragen och göra det är nästan omöjligt.. Men råd finns det i massor därute: &qu...