lördag 18 mars 2017

Dagens nöjesmakare

Tänk vad lite man hänger med nu för tiden vad gäller underhållning och dagens nöjen..
Förr i tiden visste man exakt vilka idolerna var, man lyssnade på Radio Nord innan korkade politiker stängde ner det.. Men Radio Luxemburg kunde man inte tysta så det blev den kanalen istället.. Sveriges radio hade absolut inget på den tiden, det kom lite senare..

Nu läser jag att den 5 april ska Sparbanken Lidköping arena ha ett evenemang.. Då kommer något man kallar framtidsdagen för hela De la Gardiegymnasiet och på scenen står musikern och skådespelaren Maxida Märak, entreprenören Per Holknekt, triatleten Shahrdaz Kiavash och dansaren Tobias Karlsson..
Och där kommer det in, har inte den blekaste aning vilka dessa är, möjligt Holknekt om det var han som var gift med Lena Philipsson och vänstrade.. Mellodifestivalen intresserar mig inte längre, delvis därför jag inte känner igen så många.. Den gamle uven Owe Thörnqvist kände jag igen :)
Jag saknar Hasse Alfredsson och Tage Danielsson samt Povel Ramel, Martin Ljung...

Inga kommentarer:

Pressat boende.

 Jag läste om eländet hyresgäster fått på grund av oseriös byggfirma när de fått leva länge på en ofärdig arbetsplats med inplastad byggstäl...