lördag 11 februari 2017

Kvar i förpackningar.

Tycker om att äta yoghurt eller filmjölk till frukost.. Ibland blir det de där små burkarna smaksatta med olika frukter, men de vill gärna bli lite för söta efter ett tags användning.. Och Kvarg faller mig inte i smaken..
Då blir det vanlig yoghurt utan smak som man kan smaksätta efter eget tycke och om det finns tar jag gärna ekologisk sådan men det är inget måste..
Men så till min "fasansfulla" upptäckt och det gäller de större förpackningarna dem man häller från i en tallrik eller något.. Jag brukar skaka ur dem rejält när de verkar vara slut, men vad jag lurat mig själv..
Man borde förstått att en del blir kvar som man inte kunde få ur.. I veckan kom jag äntligen på tanken att skär upp paketet och kolla.. Jösses.. Efter som man trodde skakat ur de mesta, vilket man naturligtvis gjort, men återstoden av det jag efter ha öppnat paketet räckte till en portion till..

Så tänk alla gånger jag slängt eller sköljt ur denna form av paket vad jag missat.. Nu är det väl inget man märker så där direkt i plånboken men det går inte att undgå att det är ett visst slöseri ändå..

Inga kommentarer:

Pressat boende.

 Jag läste om eländet hyresgäster fått på grund av oseriös byggfirma när de fått leva länge på en ofärdig arbetsplats med inplastad byggstäl...