lördag 25 februari 2017

Heltäckande slöja.

Jag vet inte men tror inte det finns någon med heltäckande slöja på kommun..
Sverigedemokraterna har lämnat in en motion till kommunfullmäktige om förbud av heltäckande slöja för kommunanställda i Lidköping..
Så för den delen kan man tycka att det är en onödig motion.. Men samtidigt kan man förstå resonemanget att stämma i bäcken.. Personligen skulle jag bli väldigt obekväm med en kvinna med bara en springa för ögonen som arbetade på samma ställe som jag.. Det är en för mig tydlig markering att det inte står rätt till.. Vill man visa sin tillhörighet finns andra sätt.. Här är det ett direktverkande slag i ansiktet på oss svenskar som har helt annan tradition och skall svenska politiker ta på sig slöja enligt lagen i Iran så skall man följa seder här i Sverige.. Ännu finns det inget förbud mot heltäckande på grund av fega politiker, men då får man ta gällande praxis..
Så jag blir inte på något sätt kränkt av att man stoppar heltäckande slöja i kommunen, snarare tvärtom.. Sedan kan man yla hur mycket man vill om rättigheter, det är inte bara förunnat en grupp eller religion.. Många muslimska kvinnor i den fria världen bär inte slöja eller heltäckande, många går inte ens till moskéen men är inte mindre muslimer för det..

Inga kommentarer:

Resa gratis?

 I sommar kommer svenska 18-åringar få tågluffa gratis i Europa.. Kanske några från Lidköping tar chansen❓ EU kan betala en månad lång semes...