lördag 14 januari 2017

Info om Power Big Meet.

Man kan läsa på kommunens hemsida att information om den stora bilmässan på Hovby-flygfältet kommer att ges..
Torsdagen den 19 januari kl. 18.30 bjuder Lidköpings kommun in till en informationsträff i Lidbeckska husets fullmäktigesal gällande Power Big Meet den 6-8 juli..
Vi önskar alla intresserade välkomna till Lidbeckska huset skriver man, men ber att förtydliga att antalet platser är begränsat och att principen först till kvarn tillämpas..
Kanske man skulle förlagt informationen t.ex. till De la Gardieskolans aula!! Eller på någon av biograferna.. Men nu är det kommunfullmäktiges sammanträdessal vad jag förstår och då blir det begränsat..
Ett evenemang som alla partier förutom MP möjligtvis ser som en fjäder i hatten för kommunen, alltid drar det väl med sig något, men fäll inga träd bara för då blir det tandagnisslan från en del håll..
Det går inte att föreställa sig vilket enormt evenemang detta är och många Lidköpingsbor lär komma.. Själv skall jag cykla eller ta bussen dit.. Är jag inte sjuk eller på något annat sätt oförmögen att ta mig så skall jag dit..
Då får väl Jula ha sitt flygplan i sin hangar så att det inte blir någon åverkan när det kommer tusen och åter tusen människor dit..
Arkivbild.
Mötet kommer att fokusera på Lidköping kommuns roll i evenemanget och det som händer i stadens centrala delar, snarare än det som händer på Hovby flygplats, där arrangörerna Power Meet AB och ACCS är ansvariga står det vidare på kommunens hemsida.. Får se om handlarna i centrum och handelsområdena är med i karusellen, för inte kan de låta detta passera utan att göra något, det vore idiotiskt.

Inga kommentarer:

Pressat boende.

 Jag läste om eländet hyresgäster fått på grund av oseriös byggfirma när de fått leva länge på en ofärdig arbetsplats med inplastad byggstäl...