lördag 17 december 2016

Skadegörelse vid vårt sjukhus.

Vad är det för satans människor? Sjukhuset i stan har haft omfattande skadegörelse t.ex. ett fönster sparkades ut på akuten och det kunde ske trots det finns väktare på plats.. Vad gjorde dessa? Fikade?
Polis larmades står det att läsa för "att lugna situationen"???
Lugna situationen? Bad man förövarna om ursäkt för att man ingrep och sade åt dem att ni får inte göra så, fy.. En människa som är på akuten för att troligtvis söka hjälp och bär sig åt så.. Står inget om det blev någon mer följd än att "lugna situationen", får förövaren inte ens ersätta fönstret? Polis tillkallades, men ingen greps??
Radio Skaraborg uppger att det varit stölder på sjukhuset av konst, det har klottrats och toalettar har vandaliserats.. Vad fan är det frågan om? Har man ledsnat på att stöka på biblioteket nu och förflyttat verksamheten till sjukhuset?
Man blir så frustrerad när man läser om att offentliga inrättningar angrips så här.. Kan ju inta vara av normalt funtade människor och något exempel borde statueras, men svensk lagstiftning tillåter väl inte det, hellre då att oskyldiga blir drabbade..
Så där nu har jag fått skriva av mig men det känns inte bättre är ände tvärilsken för dessa tilltag..
Sjukhuset och speciellt akuten har efter massiva protester fått en bra uppgradering och så bär man sig åt så här.. Se till att stävja det snabbt.

Inga kommentarer:

Körkort!

Jag gick till en butik vid torget i Lidköping som hjälpte mig med foto och att sätta in det på ansökan om förnyelse jag fått.. Kommer inte i...