söndag 18 december 2016

Lackar mot jul.

Även om jag inte har något speciellt julengagemang så blir det ändå en viss stegring inför nästa vecka.. Ett av mina barn min dotter kommer på inspektion hos sin far och då måste det se ut som om jag visste att det snart är jul..
Det betyder att det måste städas lite och att visst mått av julpynt skall finnas men absolut inga mängder av detta.. Så nu från början från måndag är det lite att göra och för min egen trevnads skull vill jag ha rent, mat och nubben färdig.. Endast julklappar till barnbarn har vi förhandlat fram..

Mina två pojkar bor mycket nära så jag misstänker att de är på jul-mat-länsa-humör så det blir att se till att det finns lite hemma. Min dotter bjuder sin far och sin mor samt bröder också på julafton så då blir det till att hugga i maten där också :)
Vad jag läst så kan vi knappast förvänta oss en vit jul så det blir väl till att titta på gamla foton från den snöiga tiden vilket inte var så länge sedan.. Men det kommer väl fler jular..
Så denna syn lär väl knappast möta oss om vi besöker Limtorget under jul dagarna, men lite rörelse får man ändå utsätta kroppen för under dessa dagar.
Arkivbild.

Inga kommentarer:

Pressat boende.

 Jag läste om eländet hyresgäster fått på grund av oseriös byggfirma när de fått leva länge på en ofärdig arbetsplats med inplastad byggstäl...