onsdag 7 december 2016

Gamal personalbyggnad kan bli bostäder.

Hör till den generationen som gärna vill ha papperstidningen och läsa vid fukostbordet, det hör liksom till.. Senare kan jag sätta mig framför datorn och kolla upp..
Denna gång när jag läser NLT:s papperstidning vid frukost så faller blicken på att AB Bostäder "planerar" att köpa sjukhusets gamla personalbyggnad och göra om det till bostadshus..
Genast kommer då tanken till vilka är det då tänkt skall bo här? Vet man väl inte ännu, men det är ett bra läge..
Liksom Skattehuset i centrum där eventuellt AB Bostäder vill hyra ut till dem som fått uppehållstillstånd och därigenom lämna sökande i kön och andra hyresgäster som vill byta därhän.. Olika ursäkter om det blir så lär komma från bolaget och vissa politiker..
Nu när jag läste om ännu ett bra läge vid sjukhuset, finns då risken att även detta öronmärks för en speciell grupp? Och lämnar övriga utanför, de kan bo i utkanten t.ex. Lidåker, inget fel på det området men centrum är dock alltid centrum och mycket attraktivt..
Nåväl inget är avgjort och det är möjligt att det blir de som står i kö som får chansen som det borde vara även med Skattehuset..
Alldeles intill Lidan och med Stadsparken precis utanför ligger huset som vore en oas för många och även vägg i vägg med sjukhuset.. Det vore en skandal om inte det bjöds ut till de som troget står i kö..
Arkivbild.

Inga kommentarer:

Must dryck.

 Nu är det snart långfredag och påsk vi har ett tag kunnat köpa påskmust som är detsamma som alla andra "must" sorter förmodar jag...