lördag 31 december 2016

Ett nytt år.

År 2016 verkar för min del sluta i ett slags sportecken, Villa vann "seriefinalen" mot Sandviken och mina pojkar är i Göteborg och springer "Sylvesterloppet"..
Så därför kan jag ta det lugnt i fåtöljen :) Det blir inte ens ett firande denna nyår inte ens något starkt köpt hem vilket jag kanske får ångra senare ikväll.. Men inga gäster kommer vad jag vet så det är lugnt, brukar alltid ha något hemma för säkerhets skull men idag, inte ett smack..
Nästan så jag ångrar mig nu och hastar fram, får se.. Hur som helst ett gott nytt år med en förhoppning att vår stad med dess styrande inte ställer till det för oss..
Så när vi vaknar i morgon skall vi ha påbörjat en ny almanacka där det står 2017 på, ett år vi har vissa planer för men som till stor del vi inte vet ett smack om vad som sker, om det blir till vår glädje eller sorg.. Vi vet i alla fall att de som inte gått ur kyrkan får rösta på kyrkovalet detta år..
På gott och ont så får vi ta emot 2017.. Vad t.ex. media blir fyllt av detta år följer väl mest det som 2016 lämnade efter sig blandade med lite överraskningar.. På individuell nivå kan vi bara hoppas på det bästa..

Inga kommentarer:

Must dryck.

 Nu är det snart långfredag och påsk vi har ett tag kunnat köpa påskmust som är detsamma som alla andra "must" sorter förmodar jag...