måndag 12 december 2016

Datorstrul på apoteket

Var framme vid apoteket på Nya stadens torg och skulle handla men möttes av en skylt där det stod "Datorhaveri" på.. Och jag kunde vare sig fixa medicin eller betala i kassan..
Tänkte att om det är så här är det väl samma överallt på apoteken i stan men jag kollar ändå.. Drog till Apoteket på Framnäs och där stod ingen skylt men de sade att det strulade, men de hade ändå igång försäljningen om än med visst besvär..
Efter en stunds extra väntan och att tydligen fler folk kommit på samma tanke att kolla här också så kunde jag till slut göra mitt ärende efter de hade gjort en omstart på datorerna..
Tänkte när jag lämnade att vad sårbart ändå samhället är vid krångel t.ex. med att koppla upp sig mot IT.. På vissa apotek kunde man inte komma åt att få ut sin medicin och rörde det sig om någon timma eller så då hade det väl inte varit så farligt.. Men om det dragit ut på tiden då hade det genast blivit besvärligt.. Utan åtkomst till IT-baserad information är man helt ställda på exempelvis apoteken..
Ännu värre hade det blivit om strömmen hade lagt av..

Inga kommentarer:

DLG ska spara.

 Sjukhussyndromet har nått skolan nu De la Gardie och när man skall spara drabbar det inga elever.. Det ska finnas tillräckligt med materia...