söndag 20 november 2016

Träna på gym.

Träna på gym är populärt nu för tiden, har själv gjort det på "Sirius" en gång i tiden tills de slutade.. Där huserar nu Balkanhjälpen, Agape i två våningar..
Sedan man flyttat ut där har det inte blivit något mer gym för min del, tar mig cykelturer istället.. Lite besvärlig årstid som börjat nu men det har gått bra hittills..

Vi har flera gym i stan det senaste färdigställs väl just nu vid Netto i Råda, men inget har det senaste inom området vad jag vet.. Något som kallas Milon.. Det är en variant av cirkelträning med automatiserade maskiner. Med hjälp av ett kort med minneschip lagras dina personliga inställningar så att maskinen ställs in efter dina behov när du ska träna..
Vet inte om det är nödvändigt, för min del skulle jag nog hellre känna efter själv.. Men några av dessa maskiner finns troligen inte i Lidköping inte ens på det stora gym-centret STC på Kinnegatan.. Rätta mig om jag har fel..

Personlig tränare skrivs det mycket om i branschen, men tänk på att det inte är någon större utbildning om man har någon alls för att bli personlig tränare, de flesta har någon typ av utbildning.. Vissa kan lägga ut tusen och åter tusentals kronor för en sådan utbildning.. Men du kan kalla dig personlig tränare utan den utbildningen.. Att vara PT är ingen skyddad titel..
Konsumentverket skriver: Som personlig tränare och handledare vid träning är det din kompetens i kombination med ett förebyggande säkerhetsarbete som utgör grunden för hur tjänsten genomförs..
Här är en artikel om PT:n

Inga kommentarer:

Körkort!

Jag gick till en butik vid torget i Lidköping som hjälpte mig med foto och att sätta in det på ansökan om förnyelse jag fått.. Kommer inte i...