lördag 12 november 2016

Halkig årstid.

För en vecka sedan drog jag skallen i trottoaren och fick uppsöka sjukhus med röntgen som följd.. Det gick ganska bra, en lätt hjärnskakning som nu är på tillbakagång..
Nu när jag börjar kunna gå ut igen faller min tanke på broddar.. Att broddar är det bästa sättet att skydda sig mot det hala väglaget märks hos butikerna kan vi läsa och det är väl naturligt.. Skall denna dag kolla om det finns några kvar, gör väl först en koll på Apoteket så får man se var de ligger prismässigt.. Broddar skall inte bara fylla halk-funktionen utan skall också vara praktiska att ta av och sätta på..
Men lika viktigt är att de som ansvarar för trottoarer gör sin plikt, man kan bli stämd om en allvarlig olycka händer på en isig trotoar..
En ortoped säger: –Ett råd är att grusa de trottoarer och gångar som du har ansvar för, och inte glömma trappan till huset. Hos kommunerna finns det isgrus att hämta, utan kostnad för hushållen, det är vanligt grus med ett saltlager..
Man får inte upp ögonen på problemet förrän man har trillat i backen själv.. Nu går jag stel som en pinne på trottoaren och därför måste jag ha dubbar på fötterna.
Nästa vecka skall det visserligen bli flera plusgrader, men problemen är inte ur världen för det, ny kallfront kommer..

Inga kommentarer:

Körkort!

 Numera tycks lite mer udda ting fylla medias artiklar.. Är det inte att systembolaget säljer mer alkoholfritt varför de nu gör det så läser...