söndag 16 oktober 2016

Våra alkholvanor.

SKLT skall tydligen dra igång en serie om våra alkoholvanor, vilket nytänkande!!
"39 flaskor vin, 104 starköl, 29 folköl och fyra cider. Samt sju flaskor sprit. Så mycket dricker varje svensk i genomsnitt varje år.." Enligt tidningen.. Statistik och förbannad lögn stämmer in på mig här. Dricker gör jag men inte i denna utsträckning, inte ens hälften..
Under seriens gång kommer vi att trendspana skriver SKLT kring hur vårt drickande förändras. Men vi kommer också att titta närmare på alkoholens baksidor och samhällskostnader..
Kanske om våra politikers hysteriska alkoholpolitik? Skattepålagor för oss presumtiva alkoholisters egen skull.. För alkoholens baksidor och samhällskostnader har väl utretts i alla dess former.. Men man har väl en ledig skribent på tidningen som behöver jobb och de får skriva vad tusan de vill.. För min del kommer jag ändå att följa min "törst" efter alkoholhaltiga drycker när jag känner för det..
Framtiden verkar dyster när man grubblar över ett glas öl men man hoppas att barna ändå får ett glas öl.. Hasse Alfredsson.. Jag njuter mest vid ett glas öl och framtiden är vad den blir..Full av överraskningar av alla de sorter.. Vet att vi skall till Lidingö nästa år, det är ingen överraskning..

Inga kommentarer:

DLG ska spara.

 Sjukhussyndromet har nått skolan nu De la Gardie och när man skall spara drabbar det inga elever.. Det ska finnas tillräckligt med materia...