fredag 28 oktober 2016

Trafiksyndare!

Krafttag mot trafiksyndarna är rubriken i NLT och visst finns det fartsyndare.. Men här skall tydligen polisen utöver det inrikta sig på dem som kör 6-9 km för fort!! Är det något att lägga sina tynande resurser på? Har man inte haft allmäna fartkontroller för ett tag sedan.. Fylldes inte kvoten?
Hur mycket jag än tar i kan jag inte få dem som kör inom den gränsen till fartsyndare och varför polisen lägger ner kraft där är obegripligt.. Att man kollar dem som kör aggressivt livsfarligt i trafiken är en sak men de som småputtrar lite över hastighetsgränsen..
Måste vara lika lätt att hålla 70 km/t som 76? Visst, men trots det så kan jag inte se att dessa hastigheter över det tillåtna skulle vara anledning till extra översyn.. Får vi mindre övrig polisiär närvaro nu då?
Man hänvisar till forskning och pratar om att sänka hastigheten med två kilometer sparar vi 40 liv.. Det är forskning och forskning och verklighet har sina problem se bara på miljöforskningen.. Det finns tre sorters lögn sägs det.. Lögn, förbannad lögn och statistik..
Tror inte att om man följer trafikrytmen och kör upp till tio km/t i den trafikrytmen fortare att det skulle vara så negativt annat då än i Vägverkets forskning så de inte behöver göra vägar säkrare..

Det är min personliga uppfattning och jag kan som sagt inte bli frustrerad i trafiken om den går max tio kilometer för fort, vad än forskning säger.. Så olikt NLT kan jag inte bara rabbla upp Vägverks och polispropaganda utan skriver vad jag anser.. Håll med eller inte det blir inte annorlunda för det..
Undrar vilka fordon polisen tar till för att hindra de "kriminella" fortkörarna, speciellt de som kör 6-9 km/ för fort.. Kanske vi får se detta fordon för att belysa allvaret i det hela..
Arkivbild.

Inga kommentarer:

Körkort!

 Numera tycks lite mer udda ting fylla medias artiklar.. Är det inte att systembolaget säljer mer alkoholfritt varför de nu gör det så läser...