torsdag 20 oktober 2016

Tillgänglighet inom vården.

Hälso- och sjukvårdsstyrelsen beslöt att satsa 140 miljoner kronor extra för att skapa en ökad tillgänglighet till vården inom Västra Götalandsregionen kan vi läsa..
Det är väl bra med ökad tillgänglighet.. Men det man inte ska göra är att gå till Guldvingen och t.ex. Labb där en måndag morgon, för då är det folk.. Gjorde det misstaget klockan åtta och jag vände i ytterdörren för det var just nästan dit som kön från receptionen sträckte sig..
Tänkte att aldrig, gjorde mig lite ärenden fikade och cyklade en bit.. När jag kom tillbaka var klockan halv ett och i receptionen sa de att det var bara fem stycken före så jag anmälde mig..
Efter en halvtimma var jag "serverad" och klar och många hade väntat länge.. Vet inte vad man menar med "tillgänglighet" men det kan knappast vara mindre köer.. Nu var jag på Guldvingen en måndag för jag var beordrad dit då, kanske det varit bättre en tisdag.. Men onsdag och fredag har Labb öppet mycket kortare, kanske längre öppethållande där är bättre tillgänglighet..
Man är misstänksam sedan lång tid tillbaka hur man fördelar resurser.. Alla inte minst Göteborg vill ha absolut mest av kosingen på grund av att störst alltid är bäst.. Därefter kommer väl typ Skövde och bottenskrapet av ören kommer väl hit.. Lite negativt kanske, men när det gäller politiska beslut ovanför våra huvuden gynnas vi sällan.. Absolut inte om staten är inblandad.

Inga kommentarer:

Morsning och goodbye.

 Verkar som om de obemannade butikerna som poppade uåå som svampar ett tag börjar få lite växtvärk nu.. För nu läser man om att flera får st...