måndag 17 oktober 2016

Mobiloperatörer.

Kvalitetsindex.se heter en sida som mäter olika saker och nu har man kollar kundernas nöjdhet med mobiloperatörer.. Och tyvärr visade det sig att den jag har på mobilen får sämst betyg av sina kunder och det är TRE..
Mest missnöjda med sin mobiloperatör är de som har sina abonnemang hos 3. Bland annat handlar det otillräcklig information när abonnemanget tecknas och undermålig hantering av klagomål, visar en undersökning av Svenskt Kvalitetsindex..
Även om branschen står relativt still vad gäller kundnöjdhet så är det några som sticker ut. Halebop och Comviq är två aktörer som lyckats med ett tydligt erbjudande och budskap som motsvarar kundernas förväntningar, skriver man.. Halebop får bra betyg och ett mycket bra genomslag vad gäller samhällsansvar..
Man bygger mycket på känsla mellan människor och att ”man ska vara schysst”. Det har uppskattats av kunderna. Om Halebops framgång bygger på värme och kärlek så bygger Comviqs framgång mer på pris.. Hur nu tusan man kan få fram att Halebop har värme och kärlek..
Hos 3 har kunderna i större utsträckning ”valt dem i samband med köp av telefon” skriver Kvalitetsindex och det är precis vad jag gjorde.. Och om jag är missnöjd? Tja jag vet inte för jag är inte den stor-förbrukare av mobilen som många är, har ynkligt lite minne för mina nästan 400 kronor så jag får väl kolla upp andra erbjudanden nästa gång det beger sig.. Även om minnet för det mesta räcker till så händer det ibland att men vill ha mer betalt från Tre för att ge mig mera minne..
Deras slutsats är alltså att i år får alla operatörer klart godkänt förutom 3 som får betydligt sämre betyg av sina kunder.. Nu får man från Tre om de är intresserade visa lite mer intresse för sina kunder.. Även om man är stor räcker det inte alltid till.. Man kan snabbt bli mindre..
Internet, IP-telefon och TV har jag hos Telia då AB Bostäder dragit in fiber där Telia för nuvarande är distributör.. Får se vad som händer där i framtiden.. Läste om något Fastbit AB som Lidköping kommun har gått in i, får se vad det ger..

Inga kommentarer:

Pressat boende.

 Jag läste om eländet hyresgäster fått på grund av oseriös byggfirma när de fått leva länge på en ofärdig arbetsplats med inplastad byggstäl...