lördag 27 augusti 2016

Vänerveckan.

Något som gått mig i princip obemärkt förbi är det som starta idag lördag-27-aug, "Vänerveckan".. Nog för att man har läst om händelsen men har inte en susning om vad det är för program t.ex. här i Lidköping..
Då har jag väl inte sökt vidare intensivt efter information.. Kan tänka mig att i stan är Vänermuseet inblandat. Och att extra fokus är på Vänerns vattenvårdsförbund, som kommer att lyfta frågan om Vänerns vattenkvalitet vid flera olika evenemang.. Däremot har jag inte läst något om hotet från Göteborg med deras lågbro, där man har bl.a. krav att kunna CYKLA över..
Ännu ligger Kustbevakningsbåten i hamnen, om den behövs i framtiden när man förvandlat Vänern till en tre månaders nöjessjö för fritidsbåtar återstår väl att se..

Arkivbild.
Här fann jag så småningom programmet..

Inga kommentarer:

Sibylla får ny ägare.

 Från den 1 maj tar en 24-åring, som är bosatt i Skara, över Sibylla-restaurangen vid resecentrum i Lidköping.. Har varit där några gånger o...