onsdag 10 augusti 2016

Skatteåterbäring.

Nu börjar skatteåterbäringen betalas ut för dem som deklarerat på papper. Det är totalt drygt 700 000 personer som får dela på 6,4 miljarder kronor..
Själv har jag alltid fått deklarera på papper eftersom jag också har norsk pension och den skall redovisas även om jag betalar skatten i Norge.. Men nu har jag fått information om att jag kan deklarerar via t.ex. dator, så det blir att kolla upp nästa gång..
Under den här veckan kommer 6,4 miljarder kronor att fördelas på 703 000 personer. Det är 1 miljard mindre än i fjol och det är ungefär 100 000 färre personer som får återbäring nu i augusti.. De som deklarerar på papper minskar i antal.. Hade visst 500 kronor att vänta så det får väl bli något gott att äta.. Kanske rent av en öl till..
Samtidigt som det är färre som får tillbaka på skatten nu i augusti är det fler än tidigare som ska betala kvarskatt. 1 577 000 personer kommer att få ett slutskattebesked om att de ska betala in sammanlagt 13,7 miljarder kronor. Kvarskatten ska vara inbetald till Skatteverket senast den 14 november meddelas det..
Vill ni ha information så försök via internet eller telefon, för i denna stad har Skatteverket knappt en spillra kvar, inte ens öppet veckans alla dagar, ynkligt.

Inga kommentarer:

Sibylla får ny ägare.

 Från den 1 maj tar en 24-åring, som är bosatt i Skara, över Sibylla-restaurangen vid resecentrum i Lidköping.. Har varit där några gånger o...