fredag 5 augusti 2016

Rabattkuponger.

Kan inte påminna mig att jag använt mig av dessa kuponger, någon gång som jag glömt är det nog. Tyckte man förr fick mer klippkuponger med reklamen i brevlådan men nu vet i tusan om jag sett några..
Enligt PostNords och TNS Sifos undersökning "DR-monitorn 2015" använder hela 83 procent av svenskarna rabattkuponger de fått i sin brevlåda. 36 procent gör detta en gång i månaden eller mer.. Så tydligen måste det fortfarande existera, bara jag som inte sett det..
Orsaken till att rabattkuponger är en sådan evigt effektiv sälj- och marknadsföringsmetod beror mycket på att vi människor hatar att förlora pengar mer än vi gillar att tjäna pengar, så kallad förlustaversion skrivs det.. Personligen kryssar jag för varorna i reklambladet och åker till den butiken som attraherar mig..
Burger King som håller på att uppföras i stan nu skall vara flitig användare av kuponger, digitala sådana och de som distribueras via PostNord..
Jag kollade de senaste reklambladen som jag fått i brevlådan från de flesta livsmedelsbutikerna i stan och kunde inte hitta en enda rabattkupong utan mer direkta erbjudanden.. Eller så fattar inte jag vad rabattkupong är..
Får se om tomten har några rabattkuponger med sig i år.. I London har julhandeln startat läste jag, så han gör sig väl beredd för våra trakter också.. Här hälsar han på COOP 2015..

Arkivbild.

Inga kommentarer:

Must dryck.

 Nu är det snart långfredag och påsk vi har ett tag kunnat köpa påskmust som är detsamma som alla andra "must" sorter förmodar jag...