onsdag 3 augusti 2016

Prins Carl Philips Racing Pokal.

Fler evenemang till helgen, vi har Porslinsfestivalen 5-6 augusti och den 6-7 augusti avgörs den fjärde upplagan av kartingtävlingen Prins Carl Philips Racing Pokal på Lidköpings Motorstadion. Nytt för året är att klassen Rotax Max tar plats i den unika tävlingen, samt att ett stort antal motorsportkändisar, med Prins Carl Philip själv i spetsen, kommer att krydda evenemanget med ett riktigt rövarheat står det..
Jag lutar nog mest åt gokarten, kanske blir en liten blick på festivalen på lördag, går jag på söndagen till gokarten så är festivalen över..
Vi kan läsa om tillställningen på motorstadion.. "I tävlingen ingår även ”gubbklassen” DD2 där Prins Carl Philip själv och andra motorsportprofiler gjort gästspel. I år får kändisarna ett eget DD2-heat. Söndagen den 7 augusti ställer sig nämligen Prins Carl Philip själv tillsammans med bland annat Jan ”Flash” Nilsson, Mats ”Snickar-Matte” Karlsson, Jonas Lundin, Kenneth Thorén, Micke Bender, Patrik ”Budda” Andersson och Johan Carlström på startlinjen för att tävla i vad som förmodligen blir ett riktigt rövarheat."
Vad det kostar eller om det kostar något i inträde kunde jag inte hitta, förra gången jag var där har jag för mig det inget kostade, utom då förplägnad på stadion.. Bilden är från den gången..

Arkivbild.

Inga kommentarer:

Miljoner att hämta!

 Lottovinsten i lördags blev på hela 101 miljoner kronor. På måndagsförmiddagen sökte Svenska Spel dock fortfarande kontakt med vinnaren. ”H...